Lato w naszym ogrodzie – cz. 5

W pobliskim otoczeniu naszej wiejskiej chaty znajduje się  piękny, zielony las pełen licznych skarbów. Jest  to nie tylko miejsce zabaw dzieci, ale również najbliższe dzieciom środowisko przyrodnicze. Edukacja przyrodnicza naszych przedszkolaków stwarza wiele możliwości obcowania z ogrodem. Ogród wykorzystywany jest do realizacji podstawowych celów dydaktycznych i wychowawczych. Dzieci wzbogacają swoją wiedzę przyrodniczą i kształcą postawy proekologiczne. Przygotowana przez nas  leśna ścieżka edukacyjna,  służy rozwijaniu edukacji przyrodniczej i ekologicznej, wielozmysłowemu poznawaniu otaczającego świata oraz budzi w dzieciach związek z naturą. Na ścieżce tej  zobaczymy tablice informacyjne, rośliny (świerki, wrzosy, poziomki, maliny, paprocie…), drobną architekturę (drewniany mostek, paśnik, budki lęgowe…), grzyby a także zwierzęta wykonane z drewna czy kamieni. Ta część ogrodu stanowi integralną całość naszego rustykalnego ogrodu.

Nasza łąka też się nieco zmieniła, urosła trawa i inne rośliny. Zwiększyła się liczba jej mieszkańców. Ponadto umieszczono tablicę informacyjną przybliżającą mieszkańców tego ekosystemu.

A przed naszą chatą pojawił się jej mieszkaniec, który odpoczywa po ciężkiej pracy ciesząc się pięknem swojego ogrodu.

Na zakończenie lata odbyły się sianokosy. Dzieci poznały dawne sposoby koszenia z użyciem kosy i sierpa. Pod nadzorem osób dorosłych same też próbowały swoich umiejętności.